ELY-konsultointi: Innovaation kaupallistaminen & Markkinointi ja asiakkuudet

Trescon_logo_pitempiversio_ilamtaustaa.png

 

Tres Hombres Consulting Group kehittää innovatiivisesti alaa, ja pyrkii olemaan rohkeasti suunnannäyttäjä myös kokonaan uusien tuotteiden ja palvelujen kehittäjänä.

Tres Hombres Consulting Group kehittää innovatiivisesti alaa, ja pyrkii olemaan rohkeasti suunnannäyttäjä myös kokonaan uusien tuotteiden ja palvelujen kehittäjänä.

 

Tres Hombres Consulting Group on konsultointiyritys, joka tarjoaa asiantuntijapalveluja johtamis- ja laatujärjestelmien kehittämisessä, tuote- ja kemikaaliturvallisuusasioissa, CE-merkintöihin liittyvissä asioissa sekä vastuullisen liiketoiminnan kehittämisessä. 

Tresconin lähtötilanne oli, että palvelut olivat suunnattu lähinnä isommille pk-yrityksille sekä vahvasti teollisuuteen. Tähän tahdottiin muutos ja tehdä palveluista lähestyttävämpiä myös laajemmin pienemmille toimijoille, tarjoamalla laadun kehittämistä kustannustehokkaammin. 

Asiakastarvekartoituksia oli entuudestaankin KontaktiVerkon toimesta tehty Tresconille, joiden pohjalta potentiaalisia asiakkaita oli lähdetty tavoittelemaan. Lisäksi molempien yritysten ollessa lahtelaisia, oli mukava jatkaa jo aloitettua yhteistyötä paikallisten toimijoiden kesken.  

 

Konsultoinnin sisältö 

Konsultointi toteutettiin kahdessa osassa; ensimmäisen neljän päivän aikana tuotteistettiin uusi hoiva-alan laatuvalmennus ja kolmen lisäpäivän aikana kehitettiin myyntiä ja markkinointia.  

Konsultoinnin alussa kartoitettiin yrityksen alkutilanne ja tavoitteet sekä peilattiin sieltä toimintatapojen ymmärtämistä ja parhaita kehittämiskohteita- ja tapoja. Konsultoinnin aikana mm. tehtiin valmennuspaketin suunnittelua hoiva-alan toimijoille, sillä erityisesti sote-alan pk-yrityksiltä oli tullut toiveita tällaisen palvelun saatavuudesta myös pienemmille toimijoille. Myyntiä kehitettiin kuvaamalla myyntiprosessi liidistä kauppaan ja edelleen asiakkuuden hoitoon. Myös CRM-järjestelmää päivitettiin kuvastamman tätä muutosta. Somemarkkinoinnin kehittämistä ideoitiin kanavakohtaisesti. Lisäksi laadittiin markkinointisuunnitelma ja kaavoitettiin alustava budjetti sekä lopuksi tehtiin tarvittavia kehittämissuunnitelmia uusien palveluiden tuotekehityksen ja markkinoinnin osalta. 

 

”Ketterästi mentiin asiasta toiseen, kun meille tuli uusi akuutti asia” 

-Oili Bosboom, advisor  

 

tresQ - sähköinen laadunhallintajärjestelmä

Nyt muutama kuukausi konsultoinnin jälkeen saimme iloksemme kuulla, että kehitykset ovat olleet hyödyllisiä ja ovat edelleen käytössä lähes päivittäin. Jatkokehitystä on tehty mm. SharePoint-ympäristöön rakennetun tresQ-järjestelmän muodossa, joka on saatu pilotoitua ensimmäisten asiakkaiden käyttöön. Järjestelmään on kytkettävissä lomakepalvelut, jotta päästään keräämään palautetta ja huomioita poikkeamista. Näistä voi sitten laatia visuaalisia esityksiä ja mittareita järjestelmän etusivulle. Näin käyttäjän työntekijät ja muut intressiryhmät pääsevät niitä kätevästi seuraamaan.  

 

”Alkuymmärrys oli, että konsultointi on yksisuuntaista sieltä minulle, mutta yllättävää oli, miten paljon siinä kuitenkin joutui miettimään. Mikä loppupelissä on todella hyvä asia, koska silloinhan siinä itsekin oppii ja joutuu tekemään ohjatusti.” 

-Oili Bosboom, advisor 

 

Asiantuntijayrityksen kanssa toimiessa, molemmat osapuolet saavat oppia toisiltaan ja löytää uusia näkökulmia. Tämä on win-win tilanne ja me KontaktiVerkolla olemme kiitollisia tällaisista asiakkuuksista. 

 

Trescon infobox.png