Usein kysytyt kysymykset
Onko konsultointi sen arvoista? Saanko rahalleni muutakin vastinetta kuin mielistelyä? Sopiiko palvelu yritykselleni? Rikkooko se pankin? Nämä asiat usein pyörivät mielessä, kun toiminnalle kaipaisi potkua, mutta kuka nyt turhasta haluaa maksaa? Enää ei tarvitse mietiskellä. Tässä blogikirjoituksessa kerron toiminnastamme vastaamalla usein kysyttyihin kysymyksiin. Kiteytettynä tahdomme, että mottomme mukaan Onnistut siinä missä olet hyvä!
Aloitetaan!
Mitä me teemme?
KontaktiVerkko toimii yritysten ja kehittämisyhtiöiden monipuolisena ja asiantuntevana lisäresurssina. Erilaiset hankkeet, markkinaselvitykset, asiakastarvekartoitukset, myynnin ja markkinoinnin kehittäminen, tuotteistaminen sekä tilaisuuksien fasilitointi ovat KontaktiVerkon ydinosaamista.
Toimimme ELYn Yritysten Kehittämispalveluiden asiantuntijana, koskien Markkinointi ja asiakkuudet-konsultointia sekä Innovaation kaupallistaminen-konsultointia. Näiden sisältö riippuu pitkälti yksilöllisistä tarpeistasi. Lisää näistä alempana.
Teemme yhteistyötä laajan alihankkijoiden verkoston kanssa, joiden asiantuntijuuteen kuuluu mm.:
- IPR-strategia ja suojaus
- Palvelumuotoilu
- Ohjelmistomäärittely
- Brändinsuunnittelu ja visualinen ilme
- Verkkosivut ja verkkokauppa
- Digimarkkinointi
- Verkkokurssit
- Myynti
- Kansainvälistymisselvitykset
- Kaupallistaminen.
Lue näistä lisää täältä.
Tutustu asiakastarinoihimme ja näe millaisissa projekteissa olemme olleet mukana.
Mitä ELYn Markkinointi ja asiakkuudet-konsultointi pitää sisällään?
Kohderyhmä: Pk-yritykset, joilla on edellytykset jatkuvaan kannattavaan toimintaan ja jotka hakevat kasvua kehittämällä markkinointia, myyntijohtamista tai asiakkuudenhallintaa. Palvelu on tarkoitettu toimintansa vakiinnuttaneille yrityksille.
Tavoite: Yrityksen liiketoiminta kehittyy entistä kilpailukykyisemmäksi markkinointistrategiaa, myyntiä tai asiakkuudenhallintaa kehittämällä ja digitalisaatiota hyödyntämällä. Erityisesti myynnin kehittäminen kuuluu KontaktiVerkon ydinosaamiseen.
Palvelu sisältää toimenpiteet, joilla:
- ohjataan yritystä markkinoinnin strategisessa suunnittelussa
- kehitetään asiakkuudenhallintaa markkinointistrategian osana
- kehitetään yrityksen myyntijohtamista
- analysoidaan eri viestintä- ja markkinointikanavien merkitystä, painoarvoa ja käyttökelpoisuutta ja suunnitellaan markkinoinnin toimintatapoja
- kehitetään markkinointiosaamista (mm. hinnoittelu, tuotteistaminen, asiakkuudenhallinta, työnantajakuva, jakelutiet, toimintaprosessit, markkinoinnin organisointi)
- ohjataan suunniteltujen markkinointitoimenpiteiden kustannustehokkaaseen toteutukseen.
Lue lisää ja hae ELYn sivuilta.
Mitä ELYn Innovaation kehittäminen-konsultointi pitää sisällään?
Kohderyhmä: Pk-yritykset, joilla on edellytykset jatkuvaan kannattavaan toimintaan ja jotka haluavat innovaatioon pohjautuen luoda uutta kasvavaa kansallista tai kansainvälistyvää liiketoimintaa ja/tai uudistaa tuote- ja/tai palvelukonseptia. Palvelu on tarkoitettu sekä toimintansa vakiinnuttaneille että toimintansa vasta käynnistäneille yrityksille.
Olemme yhteistyössä kumppaneidemme kanssa mm.:
- arvioineet ja jatkojalostaneet asiakkaiden uusia tai uudistettuja tuotteita tai palveluita sekä selvittänyt niiden markkinakelpoisuutta.
- tehneet alustavia selvityksiä liittyen esim. IPR:n ja tuotekehitykseen
- perehdyttäneet yritysjohtoa innovaatioiden suojaamiseen
- tehneet alustavia markkinaselvityksiä eri kohdemaissa
- perehdyttäneet tuotteen ja palvelun kaupallistamiseen
- selvittäneet yritykselle uutta ja kehittäneet erityisesti digitaalista liiketoimintaa
- perehdyttäneet yritysjohtoa muotoiluun tai palvelumuotoiluun eri työkaluja hyödyntäen
- arvioineet ja kehittäneet uuden tuotteen tai palvelun ansainta- ja/tai yrityksen liiketoimintamallia.
Lue lisää ja hae ELYn sivuilta.
Paljonko ELYn konsultointi maksaa?
Hinta asiakkaille 325 € + alv / päivä.
Asiantuntijapalvelun kesto ja sisältö määräytyvät yrityksen tarpeen mukaan. Yleensä 2 – 5 päivää (Max 15 pv kolmessa vuodessa).
Miten voin hakea ELYn konsultointia?
Hakeminen on vaivatonta ja päätöksen saat noin viikossa.
- Mene Aluehallinnon asiointipalveluun alla olevasta linkistä ja valitse valikosta: Yritysten Kehittämispalvelut - Konsultointi. Mene hakemukseen täältä.
- Suorita tunnistautuminen joko pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
- Täytä hakemuksen pyytämät tiedot. Nimeä toivomaksesi asiantuntijaksi Kirsi Vuollet, KontaktiVerkko Suomi Oy.
- Valmista! ELY ottaa sinuun mahdollisesti yhteyttä ja pyytää lisätietoja. Hakemuksesi käsiteltyä teemme yhdessä konsultoinnin toteutussuunnitelman. Kun ELY on hyväksynyt suunnitelmamme ja lähettänyt päätöksen pääsemme hommiin.
Millaisille yrityksille palvelut sopivat?
ELYn konsultoinnit ovat tarkoitettu pk-yrityksille ja toiminimiyrityksille.
Muut palvelut kuitenkin sopivat kaikenkokoisille ja joka alan yrityksille.
Varaa 15 minuutin tapaaminen, niin puhutaan tapauskohtaisista tarpeistasi!
Mitä markkinaselvitykseen kuuluu?
Oletko suunnitellut toimintasi laajentamista kotimaassa tai kansainvälisille markkinoille?
Markkinaselvityksellä pienennät riskiä ja tiedät mihin olet lähdössä.
Markkinaselvityksellä:
- kartoitetaan markkinan kokoa tietyssä maassa/maissa
- selvitetään kilpailijat
- selvitetään mahdolliset asiakkaat, kumppaneita ja tärkeitä toimijoita
- kartoitetaan mahdolliset rahoituksen lähteet
- selvitetään muut sinulle tärkeät asiat
Saat näistä kattavan raportin, joka tarjoaa mustaa valkoisella toiminnan laajentamisen kannattavuudesta, sekä arvokkaita resursseja koottuna yhteen paikkaan.
Me hoidamme aikaa vievän hyvän datan keruun prosessin, sekä hyödynnämme tietouttamme hyödyllisistä resursseista, jotta sinulle jää aikaa sinulle tärkeisiin asioihin.
Mitä asiakastarvekartoitukseen kuuluu?
Mietityttääkö uuden toiminnan aloittamisen kannattavuus?
Asiakastarvekartoituksella:
- selvitetään asiakkaiden kiinnostuksen taso tuotteestasi/palvelustasi
- kartoitetaan potentiaalisia asiakkaita
- selvitetään kilpailijat
Saat näistä kattavan raportin, joka tarjoaa mustaa valkoisella toiminnan aloittamisen kannattavuudesta, sekä arvokkaita resursseja koottuna yhteen paikkaan.
Me hoidamme yhteydenotot, aikaa vievän hyvän datan keruun prosessin, sekä hyödynnämme tietouttamme hyödyllisistä resursseista, jotta sinulle jää aikaa sinulle tärkeisiin asioihin.
Jos sinua on mietityttänyt jokin toiminnassamme, toivottavasti tämä valaisi asiaa. KontaktiVerkkolla emme usko turhaan mielistelyyn, vaan varmistamme joka asiakkaan kohdalla, että he saavat rahalleen vastinetta. Vahvuudet toki huomioidaan ja nostetaan esille, mutta myös kehityskohdista kerrotaan rehellisesti, tarjotaan uutta näkökulmaa ja kartoitetaan konkreettisia kehitysaskeleita. Konsultoinnin yksityiskohdat muotoutuvat tapauskohtaisesti, joten ota rohkeasti yhteyttä varaamalla ilmainen 15 minuutin tapaaminen, niin keskustellaan juuri sinun tarpeistasi!
Jäikö kysyttävää? kerro siitä meille somessa tai ota yhteyttä: asiakaspalvelu@kontaktiverkko.fi.